Vi arbetar ständigt efter mottot  Schysst elhandel

Under 10 års tid var vi certifierade som schyssta elhandlare enligt Energiföretagens riktlinjer hur vi ska agera mot våra kunder. Certifieringen upphörde hösten 2025 men vi fortsätter vårt ständiga förbättringsarbete som bygger på bra kundrelationer och kundförtroende.

Schysst elhandel avslutas men schyssta elhandlare finns kvar!

Det är branschorganisationen Energiföretagen som tog fram och stod bakom Schysst elhandel, läs mer om projektet här: Energiföretagen Sverige

Bakgrunden till att märkningen togs fram var att vi ville skapa en tydligare och mer lyhörd energibransch och ge kunden en enkel möjlighet att sortera bort de elbolag som använde fula metoder i sin försäljning.

För att certifieras genomgick vi en noggrann revision med följande krav. Dessa krav kommer vi självklart fortsätta att följa:

  1. följer de allmänna avtalsvillkor som finns
  2. tar särskild hänsyn till utsatta kunder
  3. alltid är en tydlig avsändare
  4. endast sluter avtal med nätkunden
  5. regler vid telefonförsäljning
  6. har en enkel och korrekt beskrivning av vår produkt
  7. har tydlig och korrekt prisinformation
  8. har en korrekt fullmaktshantering
  9. informerar kunden om det tecknade avtalet innan leveransstart
  10. informerar kunden om sin ångerrätt
  11. informerar kunden om sina rättigheter och hur eventuella klagomål kan lämnas
  12. har en god kundservice och tillgänglighet
  13. tar ansvar för eventuella underleverantörers agerande
  14. har kvalificerad personal
  15. har en god kreditvärdighet
  16. har åtskillnad mellan elhandel och nätbolag
  17. har en utsedd ansvarig som ser till att dessa löften uppfylls

Har du synpunkter på oss och vårt arbete, kontakta oss på tel: 0371-589100 eller email: kundservice@gislavedenergi.se